12/29/2021

ME staakt bij coronaprotest Amsterdam ‘Zondag wordt een gedenkwaardige dag’

 Zondag vindt de grootste mars van de menselijke verbinding plaats in Amsterdam. Het gaat om een initiatief van meer dan 70 groeperingen. Burgemeester Halsema had de ME ‘in volle sterkte’ opgeroepen voor de coronademonstratie.
Er is alleen één probleem: de ME gaat zondag in staking.

 

Amsterdam houdt rekening met een grote opkomst. Bij eerdere protesten werd de ME ingezet om het Museumplein ‘schoon te vegen’.

“De ME is als het aan ons ligt zondagmiddag een paar uur niet aan het werk,” zegt vicevoorzitter Albert Springer van de Nederlandse Politiebond (NPB). “Het moment van de laatste druppel in de emmer is aangebroken.”

Springer zegt dat Halsema het maar moet oplossen. “Wie weet, vraagt ze het leger om ondersteuning.” 

Neuroloog Jan Bonte reageert: “Tja. Wappies rammen is ook heel vermoeiend, dus daar moet wel een hele goede beloning tegenover staan.”

Er zijn te weinig M.E ers.
Die hebben die spuit gekregen en zijn allemaal zwak, ziek en misselijk
en voelen zich bijna allemaal hondsberoerd


“Zondag wordt een gedenkwaardige dag,” zegt programmamaker Flavio Pasquino.

 

 

 

 

 

Geen opmerkingen: