1/08/2019

Un gitan invite tous les gens du voyage à « monopoliser Paris »,


 Protest der Gelbwesten-Frauen in Paris – Auch Demonstrantinnen stoßen mit Polizei zusammen
Hun piramide zal instorten als een kaartenhuis

en soutien au #boxeur  Christophe Dettinger, d’origine gitane!  
“Macron, ik ga je iets vertellen: zigeuners zijn als vuur, als je een vuurtje hebt die kookt en je erop blaast, wakkert het een vlam […..]
U heeft het vuur aangewakkerd[….] Terwijl u de haat hebt aangewakkerd, zult u de hele zigeuners wakker maken, en als het echt wakker wordt, zal het iets anders zijn dan wat er nu gebeurt, daar zullen we u schade berokkenen, daar zullen we u problemen veroorzaken”.

-
De man die zegt dat hij een zigeuner is roept nu zijn gemeenschap op om de straat op te gaan en noemde de daad van Christophe Dettinger “eervol”.

Nadat hij één van de Macrons gendarmes in Parijs had geraakt, had de bokser die de bijnaam  “Gypsy Massy”  draagt bekend dat hij “verkeerd had gehandeld”.
Alvorens zich over te geven aan de autoriteiten, had Christophe Dettinger, bekend als de “Massy zigeuner”, via een video op sociale netwerken zijn actie uitgelegd, niet zonder emotie:

“Ik ben een geel vest, ik heb de woede van de mensen in mij…. Ik werd vergast met mijn vriendin en mijn vrouw, op een gegeven moment kwam de woede in mij op.
Ja, ik heb slecht gereageerd, maar ik heb mezelf verdedigd,” zei hij onder andere voordat hij de gele vesten opriep om “de strijd vreedzaam voort te zetten.

Christophe Dettinger, de bokser waarvan een filmpje viraal ging waarin te zien was hoe hij agenten te lijf ging tijdens een betoging van de ‘gele hesjes’ in Frankrijk, heeft zichzelf gemeld bij de politie.
Een filmpje met Christophe Dettinger ging viraal na de ‘gele hesjes’-protesten van afgelopen weekend in Parijs. Daarin was te zien hoe hij over de reling van een voetgangersbrug sprong en agenten te lijf ging met zijn vuisten.
Het filmpje oogstte veel uiteenlopende reacties, gaande van lof tot afschuw. De minister van Binnenlandse Zaken Christophe Castaner (LREM) noemde de actie “laf en ontoelaatbaar”


Eerder al  in de nasleep van act 8 van de Gele Vesten, onder andere gekenmerkt door een scène waarin de voormalige bokser Christophe Dettinger gendarmes op een Parijse brug versloeg , riep een man die beweert tot de Reizende Volkeren te behoren zijn gemeenschap op om Parijs te “monopoliseren”[…..] voor enkele dagen”, die de politie rechtstreeks provoceerde door middel van een toespraak gericht aan Emmanuel Macron: 
 -
“Ik kan u vertellen dat we ze nu buiten adem gaan blazen op de CRS, we gaan u zo veel laten kwijlen dat u van uw voetstuk afstapt”.

In zijn video, die op 8 januari op Twitter werd uitgezonden, sprak de man vanaf het begin zijn steun uit voor de voormalige bokskampioen, zelf van zigeuner afkomst. “U hebt het juiste gedaan, de machten van de orde hoeven niet boven de wet te staan”, zei hij onder andere.
Pure. on Twitter
GITANS / Dans une vidéo, un gitan invite tous les gens du voyage  à ” monopoliser Paris “, en soutien au #boxeur  Christophe Dettinger, d’origine gitane https://t.co/6ldnU6lCiy


61.662 : GILET JAUNE ACTE 9 🚨 MESSAGE D'UN GITAN AU GOUVERNEMENT MACRON 🚨
-

106.937 BOXEUR GILET JAUNE VS POLICE



Geen opmerkingen: