10/31/2023

"Beelden bij museum Beelden Aan Zee in Scheveningen besmeurd met rode vloeistof:

 "Beelden bij museum Beelden Aan Zee in Scheveningen besmeurd met rode vloeistof" kopt de NOS.

Waarom zou de NOS niets vertellen over de achtergronden van de maker van de 'sprookjesbeelden': Tom Otterness? Zijn 'Dog shot film' is inmiddels professioneel verwijderd van internet en/of moeilijk te vinden.

"Zijn onafhankelijke punkfilms toonden agressie en geweld uit het echte leven, met als meest beruchte Dog Shot Film/Shot Dog Film, waarin hij een hond adopteerde uit een dierenasiel in Golden, Colorado, hem vastketende aan een staak en filmde hoe hij hem doodschoot."
...

"...Je zei eerder dat je de kijkers wilde kwetsen toen je Dog Shot Film liet zien in de filmzaal op 42nd Street.
Ja, ik bedoel die hele avond in 42nd Street, zo goed als ik het kon, was de meest agressieve manier die ik kon bedenken om een film te vertonen, het meest schadelijke dat ik het publiek kon aandoen door een film te vertonen. Ik huurde een fotograaf in met een camera, dus toen mensen het theater verlieten, werden ze aangevallen door een flits."
...
"Shot Dog Film werd door een onbekende ingevoegd in de herhalende programmering op Manhattan Cable TVin plaats van de normale tekenfilmprogrammering voor kinderen.

De killer dogfilm film werd ook vertoond op kerstavond of eerste kerstdag,1978 en veroorzaakte onmiddellijk veel ophef, wat leidde tot oproepen om Otterness te vervolgen. "

Bron: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tom_Otterness






Geen opmerkingen: