4/27/2024

“Hij is een beetje dom”, zei Max

Leve de koning, of wat op koningsdag verhuld wordt

Het volk moet ons koesteren.
Een familie die van doorpakken weet, met naziopi als groot voorbeeld. 40/45 was een hoogtepuntperiode waar hij het graag over had. En alle vlaggetjesgasten maar geloven dat opi een verzetsheld was. Ja natuurlijk was hij dat, hij verzette zich tegen oma Juul en het lukte hem bijna haar krankzinnig te laten verklaren. En terecht.

Oma Juultje dacht meer aan het volk dan aan opi Bennie en aan de miljarden die zij bezat die hij wilde hebben. En het lul-verhaal (vergeef me de onmonarchale uitdrukking) dat zij geen oranje en geen nassau was, omdat ze een wisselkind zou zijn, is wellicht helemaal juist.
Maar er zijn wel meer kul-verhalen de wereld in geslingerd over o.a. stadhouder Willem III en koning Willen III, dat die beide geen kinderen (meer) konden krijgen. Dus tangetje Wilhelmina zou een onecht kind zijn, die een kind met het syndroom van Down zou hebben gebaard en dat meisje heeft ingeruild voor oma Juul. Kolder uiteraard, kolder van en voor het klootjesvolk, mijn, oh sorry onze onderdanen.

Dat ‘ik’ en ‘ons’ hangt mij ook de keel uit. Zou iets met pluralis majestatis te maken hebben. ‘Pleurop majesteit’ ken ik wel, hoor ’t steeds meer mensen denken.
Het verschil tussen ik en wij weet ik, sorry weten wij niet zo goed. Ik, oké, wij weet of weten niet eens hoe je dat p. m. schrijft, net zomin als het woord democratie. Met een c of met een k? Belangrijk?
Welnee! Doe maar gewoon, zoals ik of wij altijd in ons of mijn eentje altijd zeg. Of is het nu weer zeggen? Daar wordt een mens toch knettergek van? En ik ben een mens, ook al beweren sommigen wat anders. Over mamsie Trix overigens ook al tijden.

Wij van oranje zijn best wel erg belangrijk.
Wij openen deuren voor het bedrijfsleven, zegt men. Maar die deuren worden altijd voor ons geopend en gaan weer hermetisch dicht als we onze koninklijke konten keren. Heeft er ooit een CEO van een multinational ook maar overwogen iets van de bedrijfsstrategie aan te passen omdat wij onze oranje smoelen daar toonden. Welnee, zij gebruiken juist ons voor hun propaganda, over ónze bewogen ruggen. Meer is het niet. En intussen zich vergapen aan Maxy.
Nou, ik kan wel zeggen dat wij gewone mensen zijn. Ik moet net als iedere onderdaan ook dagelijks kakken. En achteromkijkend is dat zooitje in die pot gewoon donkerbruin zoals bij iedereen. En geloof me, mijn shit stinkt behoorlijk. Die van Max meurt zelfs nog erger, zal ze wel van d’r vader hebben.

En weet je wat nu zo erg is?
Ene Edwin de Berooyde Stuiterzwijn, zoals opi Bennie hem noemde, wil onze familie kapot maken. Hij hééft wat onzin uitgekraamd de laatste tijd. Hij zegt genoeg bewijzen te hebben om ons koninklijke huis te ontmantelen. Daarom leeft hij nog, want hij dreigt echt alles openbaar te maken middels bewijsstukken en getuigenverklaringen als hij er plotseling niet meer zou zijn.

Edwin is diverse malen geïnterviewd in o.a. Zembla, bij Één Vandaag, door Frits Wester en diverse anderen, maar het dringt gelukkig niet door tot in de grijze massa van de vlaggenzwaaiers. Ed noemde opi een ss-er en een smeergeldcrimineel. Hoe durft hij! Ed met een dubbele achternaam nog wel. Maar Margarita is weer veilig en monddood terug in het roemrijke oranje nest, dat ze een tijd lang heeft besmeurd.


Dat er nog slechts ca. 30% van het gepeupel achter ons staat is toch wel zorgwekkend. Genoeg om een grondwettelijke ommezwaai te bewerkstelligen.
Dan gaat het koninkrijk verloren aan de republiek. Een oranje nachtmerrie. 
 
Misschien kan er nog eens een keertje zo’n aanslag zoals in Apeldoorn bij de punt worden geënsceneerd. Dan stijgt onze populariteit wederom sky-high, net als toen. Zie je wel dat ik, of wij, niet dom is of zijn? 
 

 
Forwarded from Rients
 
 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen: