5/29/2024

Westerse regeringen hebben oorlog nodig ‘omdat hun schulden niet langer houdbaar zijn’ waarschuwt Martin Armstrong:

 Westerse regeringen hebben oorlog nodig’ waarschuwt Martin Armstrong ‘omdat hun schulden niet langer houdbaar zijn’ iedereen beetje lang verhaal maar interessant en misschien worden jullie er een beetje wijzer van.

Martin Armstrong is een van de meest invloedrijke economen van onze tijd. Iemand noemde hem de “Forecaster”, omdat dat de titel was van de biopic die ervoor zorgde dat zijn activiteiten over de hele wereld bekend werden.

Ze zullen de oorlog gebruiken als excuus voor wanbetalingen – zoals het geval was tijdens de Tweede Wereldoorlog.  Ze zullen Bretton Woods II creëren met de digitale munt van het IMF als reserve.

Paus Franciscus spreekt al jaren over een fragmentarische Derde Wereldoorlog. Is wat de Heilige Vader beweert, vanuit uw gezichtspunt te delen? Wat zijn de belangrijkste wapens van deze mogelijke Derde Wereldoorlog?
 

De geschiedenis herhaalt zich omdat de menselijke natuur nooit verandert. Het Romeinse Rijk is slechts één voorbeeld uit de geschiedenis van zijn succes en mislukkingen.
 

Ik geloof dat we allang een derde wereldoorlog hebben die stukje bij beetje zal begon met het Midden-Oosten, Iran versus Israël, Europa versus Rusland, Noord-Korea versus Japan en Zuid-Korea, China versus Taiwan. Maar uiteindelijk zullen ze samensmelten.

 
De rijkdom van elke natie zijn haar mensen. Dat is bewezen met de opkomst van Duitsland en Japan na de Tweede Wereldoorlog.
Dit is de essentie van Adam Smiths ‘Invisible Hand’. Maar degenen in de regering geven de voorkeur aan Marx, omdat hij bepleit dat de staat de macht heeft om het volk te manipuleren. Regeringen zijn het dus vergeten en verwerpen Smith omdat Marx hen meer macht geeft.

Is het juist om te beweren dat uw analyse erin slaagt het snijvlak van geopolitiek, mondiale markten en economisch vertrouwen te bestrijken? Kunt u ons op een eenvoudige manier uitleggen hoe uw Socrates-voorspellingsmodel werkt? Waarom heb je het trouwens net zo genoemd als de Griekse filosoof?

Ik heb mijn computermodel naar Socrates vernoemd omdat het orakel van Delphi had gezegd dat hij de slimste man van Griekenland was. Hij probeerde te bewijzen dat het orakel ongelijk had en het proces bewees dat het juist was. Hij werd berecht en ter dood veroordeeld omdat hij te veel wist. Mijn computer heeft me veel geleerd op het gebied van geopolitiek.
In de jaren tachtig hadden we een grote bank in Libanon en ze vroegen of ik een model kon maken over het Libanese pond. Ik stopte de gegevens in de computer en er kwam uit dat hun land binnen acht dagen uiteen zou vallen. Ik dacht dat er iets mis was met de gegevens. Toen ik het de klant vertelde, vroegen ze me welke valuta het beste zou zijn, en ik zei de Zwitserse Frank. Acht dagen later begon de burgeroorlog.

Kennelijk zagen ze zelf de beweging van het geld en kwamen naar mij toe voor de timing. Hetzelfde gebeurde met een klant in Saoedi-Arabië, een grote verlader. Hij belde me met de vraag wat goud morgen zou doen, omdat Iran de scheepvaart in de Golf zou gaan aanvallen. Dus opnieuw was er geavanceerde informatie over oorlog.

In 1998 begreep ik hoe de computer dergelijke gebeurtenissen voorspelde. Ik waarschuwde in juni op onze conferentie in Londen dat Rusland op het punt stond in te storten. De Londense Financial Times was naar de achterkant van de zaal geslopen en berichtte deze voorspelling op de voorkant van hun krant op 27 juni 1998. Rusland stortte ongeveer zes weken later in.

Worden onvoorspelbare gebeurtenissen, zoals de terroristische aanslag in Moskou, ook tot de parameters van uw voorspellingsmodel gerekend?
Een gebeurtenis van het type ‘zwarte zwaan’ kan de loop van de geschiedenis en de geopolitieke verhoudingen veranderen?”

Ja, we zagen de kapitaalstromen een dag van tevoren verschuiven, tot een week van tevoren in het geval van de aanval in Israël. De defensieaandelen begonnen te stijgen, zelfs na 9/11 gebruikte de regering ons model om te kijken wie de dagen ervoor aandelen op luchtvaartmaatschappijen had gekocht.

Er is altijd iemand die weet wanneer hij dit soort evenementen gaat doen. En ze verplaatsen hun geld om winst te maken of om verlies te voorkomen. De computer houdt alles bij. Het kan mij niet vertellen welke persoon het heeft gedaan. Alleen dat de verhuizing op het punt staat plaats te vinden.





 

 

 

Geen opmerkingen: