6/26/2026

De olieprijzen zijn 36% gedaald:

 De olieprijzen zijn met 36% gedaald ten opzichte van hun piek in mei. 

 

Ruwe olie is momenteel spotgoedkoop. Maar als je bij de pomp staat?
Dan zijn de prijzen NOG STEEDS torenhoog.
Exxon Mobil en Chevron lachen zich een slag in de rondte, terwijl Amerikanen compleet worden uitgekleed.

Trump heeft het ministerie van Justitie opdracht gegeven een onderzoek in te stellen. Hij noemt het beestje bij de naam: PRIJSOPDRACHT.
Maar dit is wat de mainstream media je niet vertellen over wat er zich werkelijk achter gesloten deuren afspeelt op het hoofdkantoor van de grote oliemaatschappijen.

Ik heb van contacten binnen de Trump-regering vernomen dat dit veel dieper gaat dan simpele hebzucht van bedrijven.
De oliemaatschappijen werken al JAREN samen. Ze hebben een informeel kartel gevormd.
Ze communiceren via achterkanalen.
Ze coördineren hun prijsstrategieën.
Ze houden de pompprijzen opzettelijk kunstmatig hoog, terwijl de groothandelsprijzen kelderen.

Op 24 juni 2026 om 02:30 uur 's nachts ontving Trumps economische team vertrouwelijke briefings over het manipulatieschema van de olie-industrie. Wat ze ontdekten was schokkend.
De grote oliemaatschappijen gebruiken een geavanceerd algoritme om elkaars prijzen in realtime te volgen. Ze passen hun prijzen aan om maximale winstmarges te behouden, terwijl ze de indruk wekken dat de marktwerking de doorslag geeft.

OPERATIE ENERGIECONTROLE.
Zo wordt het binnen de inlichtingendiensten genoemd.
Al meer dan tien jaar voeren de oliemaatschappijen deze operatie ongestraft uit. Ze gaven bijna 100 miljoen dollar uit om Trump verkozen te krijgen, in de veronderstelling dat hij hen zou beschermen.
Ze hadden het mis. Trump legt geen verantwoording af aan de grote oliemaatschappijen. Hij legt verantwoording af aan het Amerikaanse volk.

De coördinatie gaat verder dan alleen de prijsvorming. Deze bedrijven lobbyen bij het Congres om initiatieven voor hernieuwbare energie te blokkeren. Ze financieren desinformatiecampagnes over klimaatwetenschap. Ze onderdrukken technologieën voor alternatieve brandstoffen die hun monopolie zouden kunnen bedreigen. Dit alles terwijl Amerikanen 4, 5, soms zelfs 6 dollar per gallon betalen aan de pomp.

Maar de regering-Trump heeft het bewijs. E-mailconversaties. Telefoongesprekken. Financiële overboekingen tussen de oliemaatschappijen.
Het onderzoek van het ministerie van Justitie zal alles aan het licht brengen. Bestuurders zullen worden gearresteerd. Bedrijven zullen enorme boetes krijgen. Het kartel zal worden ontmanteld.

Exxon Mobil en Chevron denken dat ze onaantastbaar zijn.
Ze denken dat hun lobbykracht hen zal beschermen. Ze zullen binnenkort leren dat de regering-Trump niet onderhandelt met criminele bedrijven. De documenten zullen worden vrijgegeven. De arrestaties zullen volgen. De gerechtigheid zal volgen.

Volg het onderzoek van het Ministerie van Justitie. Volg de aanklachten. Volg de oliebestuurders tijdens hun publieke optreden. Het Amerikaanse volk staat op het punt wraak te nemen.

OLIEKARTEL ONTMASKERD | PRIJSOPDRACHTEN AANPAKKEN | ENERGIEGERECHTIGHEID OP KOMST

https://t.me/AXIOS4B

 

 

 

 

 

 

 

Geen opmerkingen: