De olieprijzen zijn met 36% gedaald ten opzichte van hun piek in mei.
Ruwe olie is momenteel spotgoedkoop. Maar als je bij de pomp staat?
Dan
zijn de prijzen NOG STEEDS torenhoog.
Exxon Mobil en Chevron lachen zich
een slag in de rondte, terwijl Amerikanen compleet worden uitgekleed.
Trump
heeft het ministerie van Justitie opdracht gegeven een onderzoek in te
stellen. Hij noemt het beestje bij de naam: PRIJSOPDRACHT.
Maar dit is
wat de mainstream media je niet vertellen over wat er zich werkelijk
achter gesloten deuren afspeelt op het hoofdkantoor van de grote
oliemaatschappijen.
Ik heb van contacten binnen de Trump-regering
vernomen dat dit veel dieper gaat dan simpele hebzucht van bedrijven.
De oliemaatschappijen werken al JAREN samen. Ze hebben een informeel
kartel gevormd.
Ze communiceren via achterkanalen.
Ze coördineren hun
prijsstrategieën.
Ze houden de pompprijzen opzettelijk kunstmatig hoog,
terwijl de groothandelsprijzen kelderen.
Op 24 juni 2026 om 02:30
uur 's nachts ontving Trumps economische team vertrouwelijke briefings
over het manipulatieschema van de olie-industrie. Wat ze ontdekten was
schokkend.
De grote oliemaatschappijen gebruiken een geavanceerd
algoritme om elkaars prijzen in realtime te volgen. Ze passen hun
prijzen aan om maximale winstmarges te behouden, terwijl ze de indruk
wekken dat de marktwerking de doorslag geeft.
OPERATIE
ENERGIECONTROLE.
Zo wordt het binnen de inlichtingendiensten genoemd.
Al
meer dan tien jaar voeren de oliemaatschappijen deze operatie
ongestraft uit. Ze gaven bijna 100 miljoen dollar uit om Trump verkozen
te krijgen, in de veronderstelling dat hij hen zou beschermen.
Ze hadden
het mis. Trump legt geen verantwoording af aan de grote
oliemaatschappijen. Hij legt verantwoording af aan het Amerikaanse volk.
De
coördinatie gaat verder dan alleen de prijsvorming. Deze bedrijven
lobbyen bij het Congres om initiatieven voor hernieuwbare energie te
blokkeren. Ze financieren desinformatiecampagnes over klimaatwetenschap.
Ze onderdrukken technologieën voor alternatieve brandstoffen die hun
monopolie zouden kunnen bedreigen. Dit alles terwijl Amerikanen 4, 5,
soms zelfs 6 dollar per gallon betalen aan de pomp.
Maar de
regering-Trump heeft het bewijs. E-mailconversaties. Telefoongesprekken.
Financiële overboekingen tussen de oliemaatschappijen.
Het onderzoek
van het ministerie van Justitie zal alles aan het licht brengen.
Bestuurders zullen worden gearresteerd. Bedrijven zullen enorme boetes
krijgen. Het kartel zal worden ontmanteld.
Exxon Mobil en Chevron
denken dat ze onaantastbaar zijn.
Ze denken dat hun lobbykracht hen zal
beschermen. Ze zullen binnenkort leren dat de regering-Trump niet
onderhandelt met criminele bedrijven. De documenten zullen worden
vrijgegeven. De arrestaties zullen volgen. De gerechtigheid zal volgen.
Volg
het onderzoek van het Ministerie van Justitie. Volg de aanklachten.
Volg de oliebestuurders tijdens hun publieke optreden. Het Amerikaanse
volk staat op het punt wraak te nemen.
OLIEKARTEL ONTMASKERD | PRIJSOPDRACHTEN AANPAKKEN | ENERGIEGERECHTIGHEID OP KOMST
https://t.me/AXIOS4B
Geen opmerkingen:
Een reactie posten