Interland in Berlijn laat Duitse realiteit als onder een loep zien
Het zou voor het Duitse nationale elftal een thuiswedstrijd
moeten worden. Maar het werd een uitwedstrijd, zoals zelfs de pers
toegaf. Het Olympisch stadion was vol met Turkse vlaggen.
Het Duitse
elftal werd uitgefloten. Is dat multiculti of een teken aan de wand?
Miljoenen Duitse tv-kijkers waren verbaasd. In het Berlijnse Olympisch stadion speelt het Duitse nationale elftal tegen het Turkse nationale elftal.
Want het stadion was vol met Turkse vlaggen. Er waren maar enkele Duitse vlaggen te zien. Het publiek schreeuwde en brulde voor Turkije. Het Duitse elftal werd uitgefloten. In eigen land, in de eigen hoofdstad.
In de “WEF Bild-Zeitung”
is te lezen: “Een stadion in rood en wit. In plaats van
zwart-rood-goud. Duitsland en zijn aanvoerder worden uitgefloten. Jubel
voor Turkije.” En: “Deze ´uitwedstrijd´ zegt helaas veel over ons in het
jaar 2023!”
Het bizarre tafereel was een spiegelbeeld van onze samenleving.
Het
Duitse nationale elftal voelde zich in Berlijn net alsof het in Turkije
was. >Zoals in een vreemd land. Dat voelen ook veel Berlijners (zonder
migratieachtergrond) zo wanneer ze door Berlin-Wedding,
Berlin-Kreuzberg, Berlin-Neukölln lopen: als vreemdelingen in eigen
land.
De meeste Turken in Berlijn hebben inmiddels een Duits paspoort. Maar
ze juichen voor Turkije, niet voor Duitsland.
Het toont aan dat Duitsland een wingewest voor Turkije is geworden en dat Erdogan ook in Duitsland de baas is. Maar, als de islamisering van heel Duitsland een feit is en de moslims in Duitsland de meerderheid vormen, zie je heel Duitsland zowel economisch als cultureel als een kaartenhuis instorten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten