Energieleveranciers maken het bijna onmogelijk om termijnbedragen te verlagen. Zowel Energiedirect als Eneco is het niet meer mogelijk om zelfstandig je maandbedrag te verlagen.
Klanten
van Eneco moeten in gesprek met hun leverancier en overtuigen dat ze
recht hebben op een verlaging van hun voorschot.
Wanneer Eneco overtuigd
is van de noodzaak om te verlagen mag dit maximaal 20% omlaag.
Dochterbedrijf EnergieDirect kent al bijna een half jaar een limiet van
10%. Vattenfall/Nuon wil enkel het termijnbedrag verlagen wanneer de
klant een slimme meter heeft die de leverancier 24/7 mag uitlezen. Alle
grote energieleveranciers roepen de klanten op het nieuwe termijnbedrag
te betalen om zo grote problemen te voorkomen.
Vorig jaar vielen
met Fenor, Welkom Energie, SEPA Green Energy, Allure en Anode in korte
tijd liefst vijf energiebedrijven in korte tijd om door de exploderende
energieprijzen.
Klanten die meer hebben betaald dan wat ze hebben verbruikt zijn hierdoor gedupeerd en zijn alle geld kwijt.
Wij van MvW adviseren iedereen de ontwikkelingen goed in de gaten te houden.
Ga
niet meer betalen dan nodig is. Je wil niet je energieleverancier als
bank gebruiken, maar ook niet dat die jou als bank gebruikt.
Een
aantal energieleveranciers trekken hun voorschotten zo fors op dat de
indruk ontstaat dat de stijging van het voorschot forser is dan de
stijging op de markt. Dat zou erop kunnen wijzen dat het bedrijf zijn eigen cashpositie tracht te versterken op kosten van de consument
Mocht je problemen ondervinden met je energieleverancier, meldt dit vooral bij de Autoriteit Consument & Markt.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten