Er zijn binnen aantal jaar weinig piloten (idem zorg, onderwijs) nodig omdat iedereen dan reeds het loodje heeft gelegd. De ‘elite’ vliegen natuurlijk wel met een door ons betaalde privé jet met een ongevaxte piloot!
Luchtvaartmaatschappijen willen nu verplichte
opleidingsuren voor nieuwe piloten drastisch gaan verminderen.
Dit brengt natuurlijk de verhoogde veiligheid van passagiers absoluut in gevaar, maar
het is de prijs die het grote publiek misschien zal betalen om
de luchtvaartmaatschappijen in bedrijf te houden – anders zou de vlieg industrie kunnen instorten.
Behalve dat het voor elke willekeurige gek nu gemakkelijker moet worden om een vliegbrevet te halen met minder uren, willen sommigen in de luchtvaartindustrie ook de oude eis laten vallen dat piloten een universitair diploma moeten hebben om vliegtuigen te mogen besturen. De maatschappijen schrappen ook de vereiste dat piloten een diploma van een vierjarige hogeschool moeten hebben.
Senator Lindsey Graham (R-S.C.) wil ook de pensioengerechtigde leeftijd voor piloten optrekken van 65 tot 67 jaar, waardoor oudere piloten nog een aantal jaren langer in de lucht zouden blijven dan nu is toegestaan en verantwoord is..
Naar verluidt zou het aantal vlieguren dat vereist is om commercieel piloot van een luchtvaartmaatschappij te worden, gehalveerd worden.
Dit
alles staat vermomd als ,,bezuinigen,, en het zou wel eens een
luchtvaartmaatschappij bij u in de buurt kunnen zijn..
wegens nijpend tekort aan piloten… die ze gedood hebben met covid vaccins
Een natiebreed tekort aan piloten, grotendeels veroorzaakt door de Covid-19 “vaccin”-mandaten, heeft veel luchtvaartmaatschappijen ertoe gebracht een verlaging van de opleidingsnormen als oplossing te overwegen.
Omdat veel geroutineerde piloten gewond raakten of nu dood zijn door de injecties – of vervroegd met pensioen gingen om niet gedwongen te worden ze te nemen – heeft de luchtvaartsector nu een tekort aan werknemers om vliegtuigen te besturen.
Als gevolg daarvan wil de transportsector het gemakkelijker maken voor nieuwe piloten om sneller een brevet te krijgen met minder opleidingsuren, schrijft Ethan Huff.
Intussen spreken sommige families van passagiers die bij vliegtuigongelukken zijn omgekomen zich uit tegen de veranderingen, waarbij zij waarschuwen dat die zouden kunnen leiden tot meer ongelukken in de lucht die meer levens kosten.
De crash van Colgan Air 3407 in 2009, bijvoorbeeld, is de reden waarom het aantal vlieguren dat vereist is om piloot te worden in de eerste plaats tot 1.500 uur is verhoogd. Nu willen verschillende maatschappijen, waaronder Delta, American, United, en de regionale maatschappij Republic Airways, dat aantal halveren tot slechts 750 uur.
bron: https://www.frontnieuws.com
Geen opmerkingen:
Een reactie posten