7/29/2023

Briefje van Jan – aan Hubert Bruls

 Briefje van Jan – aan Hubert Bruls

 

Meneer Bruls,

Het nieuws dat het CDA éindelijk een officiële verzoeningspoging doet om Pieter Omtzigt terug te halen, geloof ik verder wel.

Ik kan me eenvoudigweg niet voorstellen dat Omtzigt er intrapt.

Wie laat zich nu dríe keer vlak voor de verkiezingen naaien?

Voor mij zat het echte nieuws in de berichtgeving van vanochtend heel ergens anders in.

Uit de alinea waaruit blijkt dat niet alleen de huidige Kamerleden Henri Bontebal en Derk ‘cry baby’ Boswijk zich kandidaat hebben gesteld voor het lijsttrekkerschap van het CDA, maar dat ook ú graag lijsttrekker zou willen worden.

U?

Ik ben het allemaal niet vergeten, hoor.

U bent de man die tijdens de coronacrisis als voorzitter van het Veiligheidsberaad een portie burgerhaat van ongekende omvang toonde.

U bent de man die in juli 2022 als burgemeester van Nijmegen oorlogstaal uitsloeg richting de boeren.

“Er komt geen protesterende boer de stad in”, brulde u in uw jacht op headlines in de kranten en optredens quootjes in de nieuwsuitzendingen op de persconferentie van de Nijmeegse Vierdaagse.

 VERDERLEZEN HIIER  VOORAL voor de tekst en het Cadeautje.

Geen opmerkingen: